1e Penningmeester
De 1e penningmeester is als bestuurslid gekozen door de ALV. Het bestuur verdeelt de taken onderling in goed overleg. De taken van de 1e penningmeester zijn:
- het beheren van de geldmiddelen, eigendommen en bezittingen van de vereniging
- inning van de aan de vereniging verschuldigde bedragen
- een doelmatige boekhouding
- aantekening te houden van de vermogenstoestand, en jaarlijks daarvan verslag te doen op de Algemene Ledenvergadering
- een duidelijk financieel jaarverslag, te presenteren op de Algemene Ledenvergadering
- is verplicht aan de Kas Commissie alle gewenste inlichtingen te verschaffen over het beheer en hen inzage van de boeken toe te staan
- het ontwerpen van de begroting voor het komende jaar, en geeft advies aan het bestuur en de commissies en houd toezicht op het naleven van de begroting
- alle overige werkzaamheden die tot de taak van penningmeester worden gerekend
- bezoek van de vergaderingen van commissies bij de GRB
- het bezoeken van vergaderingen buiten de GRB, van de aangesloten organisaties
- het verstrekken van advies aan de commissies van de GRB